Wołyń – Hatred (2016)

     Este un film pe care l-am întrerupt de zeci de ori, pur și simplu nu am putut să îl văd cap-coadă…

Este un film zdrobitor, dureros de sincer, fără pic de banalitate sau naivitate. Este un film dificil. E o pedeapsă, o traumă! Este un film greu, dar nu greu de înțeles. Este un film frust despre inevitabilitatea răului, niciun strop de ficțiune, niciun derapaj de la tot ce e inuman.

Eu ce aș fi făcut? Eu ce aș fi ales? Eu cum aș fi ales? Cât de umană aș fi putut fi? Umanitatea are gradații? Se oferă după împrejurări? Cu ce măsură? Care este suportul instrumentului de măsură a umanității? Ce modalitate aș fi găsit pentru a evita răul previzibil? Oare cum se aude tăcerea după un măcel? Oare cum se aude țipătul nedreptății sub stindardul unei religii? Cu ce argument m-aș fi apărat? Mi-ar fi ajuns? Ar fi ajuns? De ce moartea printr-o lovitură de topor este mai puțin cruntă decât tăcerea? De ce nu-i la fel? De ce vorbim atât de tare? De ce mai este nevoie să vorbim?

După un astfel de film, îți vine să îți iei lumea în cap… Nu i-aș mai spune film, ci doar realitate istorică.

Director: Wojciech Smarzowski
Writer: Wojciech Smarzowski
Stars: Michalina Labacz, Arkadiusz Jakubik, Wasyl Wasylik | See full cast & crew »

3 wins & 1 nomination. See more awards »

MV5BYjVjOWM1YzItNGExMS00Y2MwLTg1NzctYWNiYWMwMDEwNDFmXkEyXkFqcGdeQXVyMzY4MDEwMTE@._V1_

20 de gânduri despre “Wołyń – Hatred (2016)

  1. Dureros. :-((
    Dupa ce am vazut trailer-ul, nu am stiut ce trebuie sa fac in continuare.
    Poate ca promovarea unor astfel de filme si documentare, precum si constientizarea celorlalti ar fi pasii de urmat.
    Trebuie sa il vizionez si eu.
    Multumesc pentru recomandare!

    Apreciat de 1 persoană

          1. Nici nu aveam de gand! In plus in sinopsis e o gresala care da un pic alt sens povestii.
            E un film deosebit si un film diferit. Vei vedea!
            As fi vrut sa iti recomand un film vesel, dar se pare ca Moașa e cel ce se potriveste cu cel din recenzia ta.

            Apreciat de 1 persoană

          2. Știam, dar am vrut doar să fiu mai sigură. Nu te supăra.
            Nu citesc informații/comentarii/păreri etc despre filme și nici la trailere nu mă uit până când nu văd filmul. Dacă se întâmplă cumva, îl evit o vreme în speranța că voi uita cele văzute… de regulă nu uit. La fel procedez și în privința cărților… dacă sunt prea multe detalii… gata…

            Și nici nu am obiceiul să povestesc filmele sau cărțile.. doar câteva păreri personale, poate câteva citate care nu dau aproape nimic din conținutul filmului/cărții.
            Cât despre comedii… nu prea îmi plac.

            Filmul recomandat de tine îl voi vedea. Mulțumesc din nou.

            Iar ceea ce scriu eu aici, despre un film sau o carte citită, nu sunt și nu vor fi niciodată recenzii, ci doar simplele mele înțelesuri. (și nici nu recomand)

            Apreciat de 1 persoană

          3. Pe mine scrie „drama” in privinta preferintelor cinematografice.

            Uneori trailer-ele nu spun mare lucru; informatiile vizuale sunt amestecate, mesajul nefiind intotdeauna cel regasit in film.
            As vrea sa am memoria ta!

            Apreciat de 1 persoană

          4. Iti dau dreptate cu „asta pentru mine ar insemna prea mult”! Sunt filme pe care le-am ratat din acest motiv. Le-am vazut dupa foarte multi ani si mi-am dat seama cat de mult m-a indus in eroare prezentatea! E si prezentarea o arta in sine… Asa cum regizorul concentreaza cateva sute de pagini, uneori chiar o mie de ani (1500 – 2000 – 2500) in doua ore de film, tot asa cel ce realizeaza prezentarea trebuie sa concentreze doua ore de film in doua minute esentiale…

            Apreciat de 1 persoană

          5. Eu am o singura recenzie de carte publicata, recenzie ajunsa si pe books.google.ro A fost o intamplare! Eu sunt mai degraba cel caruia ii place sa citeze din carti, nu cel care comenteaza pe marginea lor.
            Cand comentez despre filme, o fac de obicei in comentarii si mai putin in propriile postari.
            Apreciez folosirea cuvantului recenzie in locul review-ului!
            Ai o recomandare potrivita in locul cuvantului trailer (filmulet de prezentare e prea lung).

            Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

